پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان
مهتاب ثروتی بازیگر جوان در نقش سلما در سریال کیمیا
عکس/ بازیگر نقش سلما در سریال کیمیا
از ميان اعضاي دفتر امام خميني و دفتر آيت‌الله خامنه‌اي فرد مشتركي وجود دارد كه دو داماد بنام دارد: حجت‌الاسلام رسولي محلاتي

ازدواج های سران نظام

مهدي و اميرحسين معتقدند كه ميان سال‌هاي 1368 تا 1384 در ايران دايي‌سالاري حاكم بوده است چرا كه آنان دو دايي دارند كه از سال 1368 تا سال 1384 بر ايران حكومت مي‌كردند. دايي پدري آنان اكبر هاشمي رفسنجاني بود كه از سال 1368 تا سال 1376 رئيس‌جمهور ايران بود و دايي مادري آنان سيدمحمد خاتمي بود كه از سال 1376 تا سال 1384 رياست‌جمهوري ايران را بر عهده داشت. پدر و مادر مهدي و اميرحسين هاشميان به ترتيب فرزندان حجت‌الاسلام محمد هاشميان امام جمعه رفسنجان و آيت‌الله صدوقي امام جمعه يزد بودند و اين يعني آنها فرزندان مشترك «يزد و رفسنجان» و «صدوقي و هاشميان» هستند؛ جايي كه «هاشمي‌ها» و «خاتمي‌ها» به هم مي‌رسند. مهدي و اميرحسين تنها كساني هستند كه در فاصله دو دهه خواهرزاده رئيس دولت ايران بوده‌اند اما پیونده خانواده و دولت در ايران محدود به ايشان نيست:

ازدواج های فامیلی میان سران نظام+تصاویر

•نسل اول: اسلام انقلابي و ازدواج انقلابي

با پيروزي انقلاب اسلامي ايران نسلي از جوانان مسلمان به قدرت رسيدند كه مبارزه سياسي و اسلام انقلابي براي آنها فرصتي باقي نگذاشته بود تا به ازدواج فكر كنند. ازدواج براي اين نسل در زمره اولويت‌هاي زندگي نبود و از سوي ديگر به دليل ديدگاه مذهبي و عقيدتي آنان امكان آشنايي گسترده جز از طريق خانواده با جنس مخالف را نداشتند يا اگر داشتند ديدگاه ايدئولوژيك اين جوانان به آنان اجازه نمي‌داد در دانشكده يا جامعه به انتخاب دست زنند. واقعيت آشكار ديگر اين بود كه نظام تازه‌تاسيس جمهوري اسلامي نياز به مديراني از جنس اين پيروان اسلام انقلابي داشت و آنان كه در فاصله سني 25 تا 35 سال قرار داشتند و روزگاري گمان نمي‌كردند كه به عنوان كارمند در اداره يا وزارتخانه‌اي استخدام شوند اكنون در معرض نهادهاي وزارت دولت و وكالت مجلس قرار گرفته بودند و شايد درست نبود كه در «تجرد» بمانند. اينگونه بود كه ازدواج انقلابي به ضرورت اسلام انقلابي تبديل شد؛ ازدواجي كه در درون مناسبات نظام تازه شكل مي‌گرفت و اخلاق و آداب خاص خود را داشت: با آشنايي خانوادگي آغاز مي‌شد و با مراسم ساده‌اي پايان مي‌يافت. گاه مسجد صورت مي‌گرفت و تعداد ميهمانان مراسم ازدواج بسيار اندك بود. ازدواج‌هايي كه در درون خانواده انقلاب صورت مي‌گرفت اين مزيت را داشت كه خانواده‌هاي عضو اين خانواده بزرگتر شناختي كافي از هم داشتند و نيازي به تحقيق بسيار وجود نداشت. سطح توقعات طرفين از يكديگر نيز اندك بود و به دليل جو اجتماعي موجود، خانواده‌ها به ساده‌ترين شكل ممكن مقدمات ازدواج را فراهم مي‌كردند.

 1- داماد سرخانه

يكي از اين ازدواج های مشهور ازدواج محمد محمدي‌نيك مشهور به ري‌شهري با دختر آيت‌الله مشكيني بود. ري‌شهري كه پس از انقلاب اسلامي ايران پس از مدتي حضور در دادستاني ارتش به وزارت اطلاعات، دادستاني ويژه روحانيت، دادستاني كل كشور و سرپرستي حجاج ايراني رسيد، حاج‌آقا مرتضي تهراني را معرف و مسبب اين ازدواج مي‌داند: «آقاي مشكيني پاسخ ايشان را موكول به استخاره كرد و پس از چند روز پاسخ داد كه استخاره كردم، خوب آمد پس از موافقت ايشان جريان را به خانواده‌ام در تهران نوشتم و از مادرم و عمه‌ام... خواستم كه به قم بروند و صبيه ايشان را ببينند. آنها رفتند و ديدند و پسنديدند و در پاسخ نامه من نوشتند خوب است ولي خيلي كوچك است. او در آن هنگام تقريبا 9 ساله بود.» (خاطره‌ها، ج 1، ص 52 – 51) مهريه اين ازدواج هزار تومان بود: «مهريه را مبلغ 5 هزار تومان نوشتم [اما آيت‌الله مشكيني] در اثر خطاي ديد پنج هزار تومان را پانصد تومان خوانده بود به ما پيغام داد من حرفي ندارم كه مهريه او پانصد تومان باشد ولي چون مهريه خواهر بزرگتر او هزار تومان است همين مبلغ را براي مهريه او بپذيريد. من تعهد مي‌كنم كاري كنم كه بيش از پانصد تومان شما بدهكار نشويد» (همان: 52) مراسم عقد در حرم امام رضا(ع) «بدون هيچ‌گونه تشريفات اجرا شد» از آن پس آقاي ري‌شهري «مانند يكي از اعضاي خانواده آقاي مشكيني در منزل ايشان و به قول معروف داماد سرخانه» بود. (همان: 53) يك سال و نيم بعد با انتقال به قم داماد ديد كه «به تدريج شرايطي پيش آمده كه احساس كردم ادامه اين وضع به مصلحت نيست با اينكه قرار بود جشن ازدواج ما چند سال بعد باشد، پيشنهاد كردم كه هرچه زودتر انجام شود تا بتوانيم زندگي مستقل تشكيل دهيم. آقاي مشكيني ابتدا با اين پيشنهاد موافق نبود دليل مخالفتش هم كوچك بودن همسرم از نظر سني بود. چون در آن هنگام يازده سال بيشتر نداشت اما من موضوع را با جديت پيگيري مي‌كردم كه همسر من است و شرعا حق دارم او را به خانه خود ببرم... سرانجام با اصرار من ايشان (مشكيني) راضي شد و جشن ازدواج‌مان در سال 1347 برگزار شد.» (همان: 53)

 

ازدواج های فامیلی میان سران نظام+تصاویر

2



ادامه مطلب ...
علیرغم تنوع و تکثر رسانه‌ها و منابع خبری، همچنان شاهد هستیم که برخی اخبار، رویدادها و موضوعات مهم از سوی رسانه‌های «جریان اصلی» جهان نادیده گرفته می‌شوند.به نقل از پایگاه گلوبال ریسرچ، با وجود گسترش بیش از پیش رسانه‌ها و دسترسی بیشتر به منابع اطلاعاتی مختلف باز هم این گونه به نظر می‌رسد که برخی اخبار مرتبط با وقایع و رویدادهای مختلف یا چندین روزی تأخیر بازتاب یافته و یا سانسور شده‌ان

این نکته از آن جنبه اهمیت دارد که حدود 90 درصد رسانه‌های خبری آمریکا - نشریات و شبکه‌های سنتی که گزارشگران تمام وقتی را استخدام کرده‌آند - توسط شش بنگاه کنترل می‌شوند. 

این وبگاه در ادامه فهرستی از 10 ماجرا، رخداد و یا واقعه که مورد توجه رسانه‌ها قرار نگرفته و پوشش نیافته است را ارائه کرده است:

1. نیمی از ثروت جهان در اختیار یک درصد از جمعیت جهان است.

2. صنعت نفت به طور غیرقانونی فاضلاب ناشی استخراج نفت شل را به داخل سفره‌های زیر زمینی آب دفع می‌کند.

3. 89 درصد قربانیان حملات پهپادی در پاکستان به عنوان شبه‌نظامی شناسایی نشده‌اند.

4. مقاومت مردمی در مقابل سرقت منابع آبی توسط بنگاه‌های اقتصادی.

5. فاجعه اتمی فوکوشیما عمیق‌تر شده است.

6. تأثیرات جهانی  ناشی انتشار گاز فزاینده متان و گرم‌شدن دمای قطب شمال.

7. هراس از جاسوسی دولت‌ها حق آزادی بیان نویسندگان را تضعیف کرده است.

8. اینکه چه کسانی و به چه میزان به دست پلیس کشته می‌شوند.

9. میلیون‌ها انسان فقیر کمتر از میلیاردرها از سوی رسانه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند.

10. کاستاریکا استاندارد و معیار جدیدی را در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر ارائه کرده است.

آمار ۸ ماهه واردات امسال نشان می‌دهد ۵ کشور اروپایی جزء ۱۰ صادرکننده عمده کالا به ایران هستند و همچنین در ماه اخیر واردات از آمریکا سیر صعودی به خود گرفته است.در 8 ماه سال جاری بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، 27 هزار و 307 میلیون دلار واردات به کشور انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20.95 درصد کاهش نشان می‌دهد.همچنین بالغ بر 29 هزار و 632 میلیون دلار سهم صادرات بوده با این وجود نسبت به مدت مشابه کاهش 10.48 درصدی داشته است.براساس گزارش جزئیات حجم تجارت خارجی واردات در آبان‌ماه امسال نسبت به ماه قبل (مهرماه) افزایش نشان می‌دهد و از 3 هزار و 224 میلیون دلار به 3هزار و 231 میلیون دلار رسیده است.

* حضور کشورهای اروپایی در واردات ایران

در 8 ماه امسال به ترتیب کشورهای چین، امارات، جمهوری کره، ترکیه، سوئیس، هند، آلمان، ایتالیا، فرانسه و هلند جزء 10 کشور عمده واردکننده به ایران هستند. همچنین آمریکا در رتبه سی‌ و ششم واردات به ایران قرار دارد.

* افزایش واردات خودرو و قطعات

طبق آمار گمرک، بیش از یک میلیارد و 269 میلیون دلار خودرو و قطعات آن وارد کشور شده که نسبت به ماه قبل با رقمی بالغ بر یک میلیارد 83 میلیون دلار، افزایش نشان می‌دهد.

* آب پرتقال هم وارد می‌کنیم!

براساس این گزارش، در میان اقلام واسطه‌ای و سرمایه‌ای؛ لوازم آرایشی، سنگ‌های تزئینی، چتر بارانی و آفتابی، شلاق و تازیانه، عصا، کلاه، کروات و پاپیون، دستمال گردن، آب‌پرتقال، جوراب، میخ، پونز، سنجاق قفلی، سوزن دوزندگی مشاهده می‌‌شود.

* واردات لوازم خانگی

همچنین با توجه به تولید محصولات متنوع لوازم خانگی در کشور اعم از برندهای داخلی و خارجی در میان اقلام وارداتی کالاهایی مانند هود، یخچال، ماشین ظرفشویی و سایر لوازم خانگی خارجی به چشم می‌خورد.

این در حالی است که دولت به تازگی برای خرید کالاهای بادوام ایرانی و خارجی تسهیلات در نظر گرفته است.

* واردات خودروهای هیبریدی بیش از 3 هزار cc

نکته قابل توجه واردات 8 ماهه امسال ورود خودروهای هیبریدی بیش از 3 هزار سی‌سی از کشورهای مختلف آلمان، بلژیک، اردن و گرجستان است.

* واردات کالا از آمریکا صعودی شد

یکی از موضوعات مهم که طی ماه‌های اخیر براساس رفع تحریم‌ها نسبت به آن هشدار داده شده است ورود کالاهای مصرفی از آمریکا بوده است.

آمار گمرک نشان می‌دهد، در 7 ماهه امسال بیش از 50 میلیون دلار کالا از این کشور وارد ایران شده اما آمار 8 ماهه روند جهشی و صعودی داشته، به طوری که در این مدت بالغ بر 63 میلیون دلار کالا از آمریکا وارد شده است.

این موضوع در حالی رقم می‌خورد که وزارت صنعت و معدن در بخشنامه‌ای ورود برخی کالاهای آمریکایی را به ایران ممنوع کرده است.

* چه کالایی از آمریکا وارد می‌شود؟

طبق گزارش گمرک، همچنان کالاهایی مانند جو، گندم، مکمل‌های غذایی، خوراک دام و طیور، داروهای هورمونی، ویتامین‌ها، لاک‌ها، کود حیوانی، فرآورده‌های بهداشتی - آرایشی، قایق تفریحی و مسواک در کنار اندک اقلام پزشکی و واسطه‌ای و صنعتی از آمریکا وارد می‌شود.

 
منبع: فارس
یک کوهنورد کویتی به مناسبت اربعین سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام پرچم مخصوص سیدالشهدا و حضرت ابوالفضل را بر فراز قله اورست نصب کرد. 
 «فواد قبازرد» شهروند کویتی به مناسبت اربعین حسینی پرچم امام حسین علیه السلام و حضرت ابو الفضل العباس را بر فراز قله اورست نصب کرد.

پرچم یاحسین (ع) بر فراز بلندترین قله جهان +عکس

کشيش «حداد متانوس» مسئول اين کليسا  ضمن قراءت نامه رهبری در کلیسای رم , با متهم کردن برخی از دولتهای غربی و عربی به ويژه امريکا و عربستان سعودی در گسترش تروريسم در عراق و سوريه گفت: تا سال ۲۰۱۱ ميلادی تمام پيروان اديان در سوريه با دوستی در کنار يگديگر زندگی می کردند اما بيش از چهار سال است که اين کشور در آتش بحرانی که توسط قدرت‌های استکباری و متحدين منطقه‌ای آنها شعله‌ور شده می سوزد.

بعد از اعلان جنگ گروه هکری آنانیموس، داعش اطلاعات محرمانه مقامات ارشد نظامی آمریکا و فرانسه را فاش کرد.
 گروه تروریستی داعش در واکنش به اعلان جنگ گروه هکری "آنانیموس"، لیستی از صدها مقام ارشد نظامی ایالات متحده و فرانسه را منتشر و عنوان این افشاگری خود را اینگونه تعیین کرد : «داعش هم اکنون اینجاست ، ما در کامپیوترهای شما هستیم، در هر پایگاه نظامی شما.»

داعش اطلاعات مقامات آمریکا و فرانسه را فاش کرد +تصاویر

گروه هکری وابسته به داعش در بیانیه خود گروه "آنانیموس" را گروهی احمق خوانده و اطلاعات محرمانه بیش از ۷۰۰ مقام ارشد نظامی آمریکایی و فرانسوی از جمله نام کامل، آدرس محل سکونت، شماره تماس و ایمیل آنها را منتشر کرده است .

داعش اطلاعات مقامات آمریکا و فرانسه را فاش کرد +تصاویر

مقامات وزارت دفاع ایالات متحده و فرانسه هنوز اظهارنظری در خصوص این افشاگری داعش نداشته اند. این افشاگری بخشی از جنگ هکری میان هکرهای ناشناس آنانیموس و گروه هکری وابسته به داعش بوده است.

 

جعبه سیاه جنگنده روسی حقایق را نشان می‌دهد
رئیس جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد که جنگ علیه تروریست‌ها به استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای نکشد.

رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد: اطلاعات به دست آمده از جعبه سیاه جنگنده روسی سوخو 24 حقیقت را نشان خواهد داد.به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: اطلاعات به دست آمده از جعبه سیاه هواپیمای روسی نشان خواهد داد که این جنگنده هنگام هدف قرار گرفتن از سوی نیروهای هوایی ترکیه در حریم هوایی سوریه بوده است.پوتین در ادامه خاطرنشان کرد: اطلاعات پروازی موجود در پرواز سیاه جنگنده سوخو 24 به ما این فرصت را خواهد داد که واقعیت‌ها درباره مسیر پرواز این جنگنده را از زمان آغاز پرواز تا لحظه مورد هدف قرار گرفتن به دست آوریم.وی در ادامه خاطرنشان کرد: این بدین معناست که ما متوجه خواهیم شد این جنگنده در لحظه سقوط دقیقا کجا بوده و حمله نیروهای هوایی ترکیه در چه شرایطی رخ داده است.رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت که جعبه سیاه این هواپیمای نظامی باید در حضور کارشناسان بین‌المللی باز شود.پوتین همچنین از تمامی افرادی که در عملیات کشف جعبه سیاه این جنگنده روسی مشارکت داشتند قدردانی کرد و گفت: ما به طور قطع باید از نیروهای ویژه، نیروهای ارتش و اعضای گروه امداد و نجات و همچنین نیروهای نظامی سوریه قدردانی کنیم که به ما کمک کردند تا بتوانیم درک بهتری از آنچه رخ داده است به دست آوریم.وی اظهار کرد: نتایج حملاتی که علیه مواضع داعش صورت می‌گیرد باید به طور مستمر مورد ارزیابی و تحلیل واقع شود.

رئیس جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد که جنگ علیه تروریست‌ها به استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای نکشد. به طور قطع ما باید هرآنچه را که در میدان نبرد رخ می‌دهد و چگونگی استفاده از سلاح‌ها را مورد ارزیابی قرار دهیم. ما می‌دانیم که تسلیحات پیشرفته هم با کلاهک‌های متعارف و هم با کلاهک‌های ویژه که همان کلاهک‌های هسته‌ای هستند قابل استفاده‌اند. به طور طبیعی ما این امید را داریم که در مبارزه با تروریست‌ها نیازی به استفاده از کلاهک‌های نوع دوم به وجود نیاید.

منبع: ایسنا

 

صالحی:
علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با مجله دیپلمات جزئیاتی از مذاکرات محرمانه با آمریکا در عمان ارائه داده است.
علی اکبر صالحی در گفت و گوی مفصل و سه ساعته با ماهنامه دیپلمات به بیان جزئیات ناگفته ای از مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا و همچنین دیپلماسی دوران احمدی نژاد پرداخت. وی ضمن پرداختن به چگونگی آغاز و انجام مذاکرات، به مخالفت های جلیلی و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با مذاکرات محرمانه زیر نظر وزارت خارجه اشاره کرد و گفت که به رسمیت شناخته شدن حق غنی سازی در مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا توافق شد. 

بخش هایی از این مصاحبه مفصل در ادامه می آید:

مذاکرات عمان

اواسط سال ۹۰، اولین باری که مطلع شدیم آمریکایی ها علاقمند هستند درخصوص مسائل هسته ای مذاکرات دوجانبه ای به صورت محرمانه با ما داشته باشند، معاونت کنسولی ما، جناب آقای قشقاوی سفری به عمان داشتند . فردی عمانی به نام آقای سالم (مشاور سلطان) به یکی از همراهان آقای قشقاوی (یکی از مدیران ایشان) اعلام میکند که آمریکاییها علاقمندند در مسائل هسته ای با شما مذاکرات دوجانبه داشته باشند.

بعد از اینکه نامه وساطت سلطان قابوس به رهبر انقلاب رسید، نزد ایشان رفتم و گفتم: «حضرت آقا با توجه به اینکه چندسال است از طریق ۱+۵ مذاکره میکنیم و عملا به نتیجه ای نرسیدهایم، حالا با توجه به اینکه عمان نیز اعلام آمادگی کرده و تجارب نیز نشان داده که عمان واسطه مورد اعتمادی است، اجازه دهید در راه مذاکره دوجانبه با آمریکا قدم برداریم.» ایشان به گذشته آمریکا اشاره کردند که آمریکا قابل اعتماد نیست. گفتم که اجازه دهید از باب اتمام حجت این کار را بکنیم، اگر به نتیجه رسیدیم که هیچ و اگر نه، در همین وضعیت خواهیم بود. در نهایت ایشان بزرگواری کردند و فرمودند مخالفتی نمیکنند.

رهبری ۴ شرط گذاشتند. یکی از شروط این بود که این مذاکره در سطح پایینتر از وزیر امور خارجه انجام گیرد. یعنی وزرای خارجه دو کشور با هم ملاقات نداشته باشند. دیگر اینکه، مذاکره برای مذاکره نباشد، مثل مورد ۱+۵ که سالها مذاکره کردیم و بعد بخواهند سوءاستفاده کنند. دیگر اینکه مذاکره فقط درخصوص مسائل هستهای باشد نه درخصوص روابط سیاسی و مانند آن. شرط چهارم را اجازه دهید نگویم. چون اگر بگویم، درباره آن سوال میکنید! 

احمدی نژاد راغب نبود

آقای دکتر احمدی نژاد هم خیلی راغب به مذاکره نبود ولی مانع هم نبود. اما اینکه بگوییم مشوّق باشند، نبودند. میگفتند: «آقای صالحی! حواست را جمع کن. موضوع پیچیده است و ممکن است صدمه ببینی.» برادرانه نصیحت میکرد که امری پیچیده است و حواسم باشد که راه خطرناکی است. به هرحال مشوّق نبودند، اما مانع هم نبودند. 

جلیلی مخالف بود

دبیرخانه شورای امنیت ملی (جلیلی) خیلی نظر مثبتی نسبت به این رویکرد نداشتند. میگفتند آمریکاییها قابل اعتماد نیستند و مذاکره با آمریکا مذاکره با ۱+۵ را زیر سوال میبرد. برخی نیز نگاه سیاسی داشتند. شایعاتی در مورد قصد بنده برای نامزدی ریاست جمهوری مطرح شد اما بنده صادقانه گفتم که خود را شایسته چنین مقامی نمیدانم.

دوستان (جلیلی) در دبیرخانه گفتند اگر آمریکاییها راست میگویند، بیایند در آلماتی ذره ای انعطاف نشان دهند. آن موقع آلماتی یک و دو نبود، آلمآتی برای اولین بار. نمیدانستیم دوبار آلماتی پیش میآید. گفتیم: «اگر آنها انعطاف نشان دهند، برای شما حجتی خواهد بود که بعد ملاقاتهای ما تسهیل شود؟» گفتند:« بله.» ما هم از طریق عمانیها با آمریکاییها تماس گرفتیم. آمریکاییها در آلماتی انعطاف نشان دادند و پس از آن بود که برای اولین بار آقای جلیلی و خانم اشتون مثبت صحبت کردند و گفتند قدم خوبی برداشته شده که باعث امیدواری است. ما خوشحال شدیم که بالاخره کاری انجام شد.

وقتی میخواستیم برای جلسه دوم مذاکرات حضوری با آمریکاییها برویم، باز با ناهماهنگیهایی مواجه شدیم، گرچه سرانجام به زور رفتیم. به آقای دکتر گفتیم که باید برویم و رفتیم دیگر. گفتیم اگر نرویم اعتبار جمهوری اسلامی در خطر قرار میگیرد. شرایط بسیار سختی بود. همه میگویند: «تو چطور تحمل کردی؟» خلاصه رفتیم و عزیزان هم کمی ناراحت شدند.

نامه دوم سلطان قابوس خطاب به احمدی نژاد بود و آن بیان یک خبر بود با این مضمون که «جناب آقای دکتر احمدینژاد، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، نماینده آمریکا و نماینده ایران نزد من بودند و آمریکاییها اعلام کردند که غنیسازی شما را به رسمیت میشناسند.»

دیدار با ملک عبدالله

در اجلاس اضطراری سازمان کنفرانس اسلامی در ریاض به گونهای از آقای احمدینژاد استقبال شد که برخی گمان میکردند این اجلاس دو میزبان دارد؛ یکی ملک عبدالله و دیگری دکتر احمدی نژاد. شبی پیش از شام، ملک عبدالله، به عصایش تکیه داده بود و حدود ۱۵ تا ۲۰دقیقه با آقای احمدی نژاد در این حالت صحبت کرد. گمان کردیم راجع به لبنان، بحرین، سوریه و... صحبت خواهد کرد، در حالی که در حد یککلمه هم به هیچکدام از این کشورها اشاره نکرد. تعجب کردیم. تمام این ۱۵-۲۰دقیقه میگفت چرا اینقدر در رسانههایتان به من بیحرمتی میکنید. مثلا میگفت:«عکس و فیلم من را در حال خوردن مشروب نشان میدهید؛ آیا من مشروب میخورم؟»

عراقچی
میخواستم دکتر عراقچی را به معاونت آسیا- اقیانوسیه منصوب کنم، احمدی نژاد یکماه معطل کرد تا موافقت کند. بنده هم پایداری و پافشاری کردم.

احمدی نژاد قبل از آقای متکی، با من برای وزارت خارجه صحبت کرده بود. زمانی که آقای دکتر احمدی نژاد برای بار اول انتخاب شد، من در جده، معاون دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی بودم. قبل از آن با آقای دکتر احمدینژاد آشنایی از نزدیک نداشتم.

گفتگو با سردار سلیمانی

یک روز سردار عزیز آقای سلیمانی به من زنگ زد که «آقای صالحی میخواهند 48 گروگان ایرانی در سوریه را فردا اعدام کنند، چه کار کنیم؟»به ذهنم رسید که با نخستوزیر قطر تماس بگیرم. گفتم: «ما این اقدام معارضان سوریه را از چشم شما میبینیم. شما بی جهت خودتان را در آنجا درگیر کرده اید». او هم به ما میگفت که شما روی اسب باخته شرطبندی کرده اید که بحث جدایی بود. گفتم: «آقای نخست وزیر! الان به من خبر رسیده که میخواهند فردا ۴۸ تن از عزیزان ما را اعدام کنند. اگر این اتفاق بیفتد، حداقل چیزی که میتوانم بگویم و این حداقلش است، این است که نمیدانم عواقب روابط ما و شما به چه سمت و سویی خواهد رفت دیگر چیزی قابل پیشبینی نخواهد بود.» گفت:«آقای صالحی! تنها راهی که هست این است که امشب به شبکه الجزیره بروم و به صورت زنده اعلام کنم که این ۴۸نفر را اعدام نکنند. هرکسی این کار را کند چنین و چنان...» از من خواست که آن شب تلویزیون را نگاه کنم. دیدم که ایشان آمد و بیان جالبی داشت. پس از آن معارضان جواب دادند که به پاس پیام نخستوزیر قطر دست نگه میدارند.

گفتنی است سومین شماره مجله دیپلمات به سردبیری دکتر کیهان برزگر و مدیر مسئولی سید صاحب صادقی از روز سه شنبه روی دکه ها خواهد بود. 

 

 

اخبار موثقی که نگارنده در اختیار دارد،‌ حکایت از آن دارد که قرار است پس از گزارش چندپهلوی آژانس، شورای حکام در قطعنامه‌ای چندپهلو، از مدیرکل آژانس بخواهد «بررسی پرونده PMD» را «متوقف کرده و ادامه ندهد».

خبرگزاری فارس: ۳ سناریو درباره فرجام PMD/ لکه فنی با آب سیاسی پاک نمی‌شود!
 

اهمیت حل و فصل ادعای آژانس درباره ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران یا PMD‌ را اگر بخواهیم در یک جمله خلاصه کنیم، باید بگوئیم هر گزارشی که متضمن فقدان بعد نظامی در برنامه هسته‌ای ایران و رد ادعاهای گذشته باشد، همه تحریم‌ها و اقدامات یک جانبه و چند جانبه و نهادی علیه ایران طی سال‌های اخیر را با بحران مشروعیت مواجه خواهد ساخت. و بالعکس، بسته نشدن این پرونده، هر چند با تعلیق و تخفیف برخی تحریم های مذکور در برجام همراه باشد، اتهامات بی پایه و اساسی را که آژانس علیه ایران مطرح کرده، سر جای خود نگه خواهد داشت و هر آن و به هر دلیلی ممکن است بازی با این ادعاها دوباره آغاز شود.

قصد بحث مبسوط درباره تاریخچه PMD‌ را نداریم،‌ اما برای تاکید بر اهمیت موضوع، بیان این مقدار ضروری است که آژانس بر پایه یک سری اسناد جعلی که خود زمانی صراحتا آنها را «مطالعات ادعایی»(Alleged Studies) می خواند، ایران را متهم کرد که بین سال‌های 2001 و 2003 پروژه‌ای تحقیقاتی در مورد سلاح های هسته‌ای تحت عنوان نمک سبز (Green Salt) انجام داده است. این اسناد به قدری بی پایه بود که محمد البرادعی مدیرکل پیشین آژانس علی رغم فشارهای فراوان حاضر نبود شرح آنها را در گزارش رسمی آژانس بگنجاند و سرانجام پس از برکناری وی،‌ یوکیا آمانو طی ضمیمه گزارش GOV/2011/65 شرحی درباره این اسناد ادعایی منتشر کرد. قبل از توافق برجام، برای راستی‌آزمایی این ادعاها، ‌ایران همکاری‌های گسترده‌ای با آژانس انجام داد، ‌دسترسی‌های متعددی به این نهاد داده شد و سوالات گوناگونی نیز پاسخ گفته شد. از جمله دو بار از مکان مورد ادعای آژانس در رابطه با ادعای ساخت اتاقک تست بمب، یعنی پارچین، بازدید شد و در پاراگراف 50 گزارش 8 نوامبر 2011 آژانس نیز اشاره شد که طی این بازدیدها، سندی بر مدعاها یافت نشده است. با این وجود،‌ یکی از توافقات انجام شده در دل برجام این شد که آژانس و ایران طی یک نقشه راه موسوم به RCPPOI، همه موضوعات را حل و فصل کنند و تهران به همه خواسته های آژانس درباره PMD‌ از جمله یک بازدید و نمونه برداری دیگر از محل مورد ادعا در پارچین تن دهد. این نقشه اجرایی شد و حتی در اقدامی بی سابقه شخص جناب آمانو طی سفری به تهران، از منطقه نظامی پارچین نیز بازدید کرد. آقای آمانو در همه گزارش‌هایی که بعد از اجرایی شدن «نقشه راه» منتشر کرده، تصریح کرده که ایران به صورت کامل درباره این نقشه راه همکاری کرده و «فعالیت‌های مقرر در نقشه راه برای دوره منتهی به 15 اکتبر 2015 میلادی طبق برنامه تکمیل شده‌اند».

 

جامانده از گزارش آمانو

 

به طور خلاصه، آژانس ایران را در زمان مدیریت حسن روحانی بر پرونده هسته ای به تلاش برای ساخت سلاح اتمی متهم کرده و در مورد زمان سعید جلیلی چنین ادعایی ندارد.

  - گزارش اخیر آمانو درباره ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران، فارغ از انتقاداتی که در روزهای گذشته به آن شده، نکته قابل تامل دیگری در خود دارد که کمتر به آن توجه شده است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، گزارش آمانو تصریح می کند که «ارزیابی آژانس این است که قبل از پایان سال 2003 طیفی از فعالیت‌های مرتبط با ساخت ابزار انفجار هسته‌ای در ایران به صورت تلاش‌های هماهنگ انجام شده است، و برخی از فعالیت‌ها قبل از سال 2003 انجام شده‌اند. ارزیابی آژانس این است که این فعالیت‌ها، از سطح مطالعات امکان‌سنجی و علمی، و کسب برخی صلاحیت‌ها و توانمندی‌های فنی مرتبط بالاتر نرفته‌اند. آژانس هیچ شواهد موثقی درباره فعالیت‌هایی در ارتباط با ساخت بمب انفجاری هسته‌ای بعد از سال 2009 در اختیار ندارد.»

نکته قابل تامل اینکه اتهامات آژانش به ایران دقیقا به زمان دبیری حسن روحانی در شورای عالی امنیت ملی و زمانی که او به طور مستقیم پرونده هسته ای کشورمان را زیر نظر داشت، باز می گردد.

روحانی تا مردادماه 84 یعنی سال 2003 دبیر شورای عالی امنیت ملی بود؛ یعنی همان سالی که آژانس ایران را متهم کرده قبل از آن مطالعاتی درباره ساخت سلاح هسته ای انجام داده بود.

بر اساس گزارش آژانس، این نهاد بین المللی از سال 2009 میلادی هیچ شواهد موثقی درباره فعالیت‌هایی در ارتباط با ساخت بمب انفجاری هسته‌ای در اختیار ندارد؛ به این ترتیب آژانس تایید کرده که  از سال 88 به این سو، که سعید جلیلی دو سال از آن، مسئول مستقیم پرونده هسته ای کشورمان شد، ادعایی درباره مطالعات ساخت سلاح هسته ای در ایران ندارد.

به طور خلاصه، آژانس ایران را در زمان مدیریت حسن روحانی بر پرونده هسته ای به تلاش برای ساخت سلاح اتمی متهم کرده و در زمان سعید جلیلی چنین ادعایی ندارد.

سوالی که مطرح می شود این است که آیا حسن روحانی که در همان زمان دبیری شورای عالی امنیت ملی هم بر سلامت برنامه هسته ای کشورمان تاکید داشت، اکنون پذیرفته است که برنامه هسته ای در زمان او دچار انحراف بوده؟ اگر پاسخ منفی است چرا دولت او به راحتی به تایید و حتی تعریف و تمچید از گزارش آژانس می پردازد؟

 

جریان نفوذ تنها مربوط به امروز نیست و نگاهی به گذشته نه چندان دور و سوابق نفوذی‌های دیروز که امروز آشکارا در خدمت اهداف و برنامه‌های دشمنان ایران هستند، عبرتی است برای کسانی که آگاهانه یا ناآگاهانه خطر نفوذ را جدی نمی‌گیرند.
جریان نفوذ تنها مربوط به امروز نیست و نگاهی به گذشته نه چندان دور و سوابق نفوذی‌های دیروز که امروز آشکارا در خدمت اهداف و برنامه‌های دشمنان ایران هستند، عبرتی است برای کسانی که آگاهانه یا ناآگاهانه خطر نفوذ را جدی نمی‌گیرند.

فاطمه حقیقت‌جو

فاطمه حقیقت‌جو در ‎۸ دی ۱۳۴۷ در جنوب تهران متولد شد.
وی فعال سیاسی و نمایندهٔ اصلاح‌طلب دوره ششم مجلس شورای اسلامی بود.
او دارای دکترای مشاوره، پژوهشگر و مدرس دانشگاه‌های تهران و مراکز آموزش عالی فرهنگیان، نایب رئیس انجمن مشاوره ایران، ۱۰ سال سابقه در پست‌های امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش، عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران و دو دوره عضو شورای مرکزی سازمان غیرقانونی دفتر تحکیم وحدت بوده است.
حقیقت‌جو از جمله نخستین  نمایندگان مجلس ششم بود که در جریان استعفای دسته‌جمعی، استعفایش پذیرفته شد.
حقیقت‌جو به بهانه تحصیل از کشور خارج شد و به محض ورود با اعطای بورسیه از جانب دولت آمریکا مورد لطف غرب قرار گرفت، در دوران فتنه 88 نقش بارزی برای ایجاد کمپین‌های ضد ایرانی ایفا کرد.

علی‌اصغر رمضانپور

علی‌اصغر رمضانپور در دوره وزارت احمد مسجدجامعی در دوران اصلاحات به عنوان معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران فعالیت می‌کرد، در حالي كه مراكز اطلاعاتي و امنيتي سوابق سوء نامبرده را مكرراً متذكر شده بودند.
وي همچنين مدتي سردبير روزنامه زنجيره‌اي آفتاب امروز بود و مسئولیت رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را نیز در کارنامه خود دارد.
وی پس از فرار به انگلستان مانند بسیاری از همقطاران خود به خدمت شبکه بی‌بی‌سی درآمد و در حال حاضر در رسانه‌های بیگانه فارسی‌زبان، مشغول فعالیت ضد نظام می‌باشد.
رمضانپور همسر خویش را مجبور به كشف حجاب كرد و تصوير وي را در صفحه فيس بوك خود منتشر كرد كه اين اقدام با اعتراض رسانه‌ها مواجه شد.


ادامه مطلب ...
رسایی:
حمید رسایی در اینستاگرام خود متنی انتقادی نسبت به سفر رئیس جمهور به فرانسه نوشته است.
رساییرسایی نوشته است: گاهی میخواهم تا چند روز ننویسم، اما سوژه ها امان نمی دهد. مرداد ماه امسال بود که فایبوس، وزیر خارجه فرانسه، شال و کلاه کرد بیاید ایران. او همان کسی است که در دهه ۶۰ و در زمانی که نخست وزیر وقت فرانسه بود، خون های آلوده به ایدز وارد کشورمان شد. بر اثر استفاده از این خون ها ۳۵۰۰ نفر آلوده و ۲۰۰ نفر کشته شدند. بسیاری از رسانه ها و تشکل های دانشجویی و صنفی، حتی خانواده این قربانیان در آستانه سفر وی از اینکه فرانسه تا به حال یک عذرخواهی خشک و خالی هم نکرده، به این سفر اعتراض داشتند. اما پاسخ رئیس جمهور ما به این اعتراض ها چه بود؟ روحانی بین دست دادن با فابیوس و جانبداری از این مطالبه به حق، کدام را برگزید؟

حالا روحانی می خواهد به فرانسه برود. ضیافت نهار از طرف اولاند، رئیس جمهور فرانسه ترتیب داده شده است. طبق پروتکل های بین المللی و لزوم رعایت آداب میهمان، از آنجا که طرف ایرانی حاضر به نشستن بر سر سفره ای که شراب در آن سرو شود، نیست، علی القاعده باید سرو شراب از میز غذا حذف شود. به نظر شما اولاند چه کرد؟ اولاند بین روحانی و شراب، یک بطری شراب را انتخاب کرد و حاضر نشد سرو شراب را از میز غذایش حذف کند! طبعا میهمانی و ضیافت نهار بهم خورد اما این موضوع پیامی را به دنبال داشت.

در حالی که روحانی سه ماه قبل، برای اینکه به فرانسوی ها برنخورد، خون های آلوده به ایدز را به راحتی فراموش کرد حتی به جانبداری از متهم پرداخت!او اگر هم نمی خواست به دلیل شرایط دیپلماتیک هم درباره مسئله خون های آلوده، اظهار نظری کند، می توانست حداقل سکوت کند اما ترجیح داد طرف فرانسوی ها را بگیرد!آقای روحانی! حداقل به اندازه اولاند، که به اعتراف رسانه های غربی، مسخره ترین رئیس جمهور اروپاست، ولی روی ارزش های باطل فرانسوی پای فشاری می کند، شما هم روی ارزش های حق ملتمان پافشاری کنید و به غربی ها نشان دهید که ارزش های کشورتان، ملت تان، دین و مذهب تان برای شما مهم است.
منبع: فارس
ریاست جمهوری روسیه، پخش تصویر مربوط به سامانه اسلحه سرّی و جدید روسیه، ویژۀ نصب بر روی زیردریایی‌ها را متوقف کرد دیمیتری بیسکوف سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت: تصاویر پخش شده، مربوط به گزارشهای اختصاصی از نشست پوتین، رئیس جمهور روسیه با فرماندهان نظامی روس درباره توسعه قدرت تسلیحاتی روسیه در روز سه شنبه دهم نوامبر است.وی افزود: دوربینها اطلاعات محرمانه خاصی را ضبط کردند که البته این اطلاعات بلافاصله حذف شدند. امیدواریم چنین اتفاقی دیگر تکرار نشود و به طور قطع برای جلوگیری از تکرار چنین اشتباهاتی، تدابیر پیشگیرانه ای خواهیم اندیشید.این در حالی است که برخی گزارشهای تلویزیونی روز سه شنبه صحنه هایی را از سامانه دریایی چند منظوره "استاتوس-6" پخش کردند. این سامانه توسط دفتر طراحی "رابین" بهسازی شده و ارتقا داده شده است.رسانه های غربی در این باره نوشتند: پس از پخش تصویری که کارگردان تلویزیون روسیه فراموش کرده بود آن را "تار" کند، کرملین از پخش مجدد تصویر این سند محرمانه جلوگیری کرد.تصویر پخش شده، کاغذی است که در دست یکی از فرماندهان ارتش روسیه قرار دارد و طرح گرافیکی یک موشک و سامانه های مرتبط، بر روی آن نقش بسته است.در توصیف این نوع سلاح آمده است که این سامانه عبارت است از یک "سیستم دریایی خودحرکتی" که یک "واحد رزمی" را حمل می کند و ده هزار کیلومتر برد دارد و می تواند تا عمق هزار متری زیر آب نفوذ کند.مأموریت این سامانه، حمله به تأسیسات اقتصادی مهم دشمن در مناطق ساحلی و وارد آوردن خسارات غیرقابل جبران از طریق ایجاد آلودگی هسته ای گسترده است به نحوی که منطقه ای که مورد هدف قرار گرفته است تا مدتهای طولانی برای هیچ نوع فعالیت نظامی، اقتصادی یا هر نوع فعالیت دیگر مناسب نیست.این سامانه طوری طراحی شده است که بر زیر دریایی های هسته ای کلاس پروژه 09852 بیلگورود و کلاس پروژه 09851 خاباروفسک، سوار می شود.شایان ذکر است که ولادیمیر پوتین در نشست روز سه شنبه خود اعلام کرد که روسیه توانسته است سلاحهای ضربتی قدرتمند خود را که قادر به شکستن هر نوع دفاع موشکی در کل جهان هستند، ارتقا دهد. وی افزود: این سلاح به تدریج در اختیار نیروهای مسلح قرار می گیرد.پوتین در ادامه با تاکید بر این که هدف اصلی امریکا از استقرار سپر موشکی در سراسر جهان "مهار توان هسته ای روسیه" است، گفت: مسکو گامهای ضروری را برای تقویت نیروهای استراتژیک خود برداشته است.گفتنی است نشست روز سه شنبه پوتین که به طور سالانه برگزار می شود به منظور بررسی روند ارتقای نیروهای مسلح روسیه در مقر وی در "بوچاروف روچی" در شهر سوچی واقع در جنوب این کشور برگزار شد.در نشست دیگری که دیروز چهارشنبه برگزار شد، پوتین خاطرنشان کرد که مسکو علاقه به رقابت تسلیحاتی ندارد، اما باید عقب ماندگی های خود را در زمینه صنایع نظامی جبران کند.
اسلحه‌ای که پخش تصویرش ممنوع شد +عکس

 

تصویری که پخش دوبارۀ آن ممنوع شد
منبع: العالم

 

غبار روبی ضریح جدید حضرت معصومه(س) توسط دانشجویان برتر قرآنی کشور


ادامه مطلب ...
 
در نامه رئیس دفتر رهبری به جهانگیری مطرح شد

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور ۴ توصیه مقام معظم رهبری به منظور اجرای موفق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند.

در نامه حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور آمده است: «گزارش ارسالی جنابعالی که حاوی برنامه‌های ملی یازده‌گانه طرح‌ها و پروژه‌های دولت در اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بود، به استحضار مقام معظم رهبری رسید. معظم‌له ضمن قدردانی از اهتمام دولت نسبت به این موضوع و با تاکید بر اینکه ایشان اصولا بنائی بر تایید یا عدم تایید برنامه‌هایی که تنظیم و اجرای آنها بر عهده دولت‌هاست، ندارند، نکات ذیل را در جهت اجرای موفق و موثر برنامه‌های مذکور توصیه فرمودند:

۱-رویکردهای اقتصاد مقاومتی (عدالت بنیانی، مردمی بودن، دانش‌بنیانی، درونزایی و برونگرایی) در همه برنامه‌ها (از جمله برنامه ششم توسعه و بودجه سنواتی) و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی حاکم گردیده و اجرای اقتصاد مقاومتی تنها منوط به این برنامه‌ها نگردد. باید اطمینان حاصل شود که کلیه اقدامات دستگاه‌ها منطبق با این سیاست‌ها است.

۲- برنامه اقتصاد مقاومتی نباید برنامه‌ای مجزا از برنامه ششم توسعه باشد. برنامه اقتصاد مقاومتی باید در قالب برنامه ششم توسعه تدوین و پیگیری گردد. در ابلاغیه سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه بر این موضوع تاکید شده  است.

۳ -تعیین نقش دستگاه‌های اجرایی و مناطق جغرافیایی، زمان‌بندی اجرای پروژه‌ها و اهداف کوتاه‌مدت (تا پایان دولت یازدهم)، میان‌مدت(پایان برنامه ششم) و بلندمدت(انتهای چشم‌انداز بیست ساله) صورت پذیرفته و کلیه دستگاه‌های اجرایی نسبت به آن پاسخگو شوند.

۴ -به حرکت درآوردن و تعیین نقش آحاد جامعه جهت مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و توانمندسازی آنها و به کارگیری کلیه ظرفیت‌های کشور به ویژه جوانان مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌ها تنها ناظر بر بخش‌های دولتی نباشد.»

پیش از این معاون اول رئیس جمهور در تاریخ ۴ آبان ماه جاری در نامه ای برنامه های ملی یازده گانه دولت برای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که شامل برنامه ملی ارتقای بهره وری، برنامه ملی پیشبرد برون گرایی اقتصاد، برنامه ملی توسعه عدالت و رفاه اجتماعی، برنامه ملی برقراری انضباط مالی در بخش عمومی و قطع وابستگی بودجه به نفت، برنامه ملی شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد، برنامه ملی ارتقای توان تولید ملی، برنامه ملی توسعه ی اقتصاد دانش بنیان، برنامه ملی گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی، برنامه ملی توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره پایین دستی و توسعه ی بازار، برنامه ملی هدفمندی یارانه ها و برنامه ملی مردمی کردن اقتصاد می شود را برای اخذ دیدگاه ها و رهنمودهای معظم له ارسال کرده بود.

در بخشی از نامه جهانگیری به رهبر معظم انقلاب آمده بود: با عنایت به تاکیدات حضرتعالی و پیگیری مستمر همه ی ارکان نظام و امیدی که ملت ایران برای نجات بخشی اقتصاد ایران از بستر اقتصاد مقاومتی دارند و با عنایت به اینکه دولت مصمم است تا از این سیاست ها به طور کامل بعنوان نقشه ی راه برنامه های توسعه خصوصاً برنامه ی ششم توسعه ی کشور نیز استفاده نماید، بی شک فرمایشات و رهنمودهای حکیمانه ی حضرت عالی می تواند دولت را در پیاده سازی هرچه بهتر اقتصاد مقاومتی در کشور کمک و موجبات ثبات قدم آنها را در این مسیر فراهم آورد.

 

 

 
منبع: مهر

برچسب ها: 



ادامه مطلب ...
جریمه به خاطر رفتارهای خارج از قاب تلویزیون

مجریانی که روی آنتن صداوسیما به شهرت می‌رسند و به چهره تبدیل می‌شوند، حالا حرکات و رفتارشان خارج از قاب تلویزیون هم برای صداوسیما دردسرآفرین است.رسانه ملی هرچه تلاش می‌کند تا نیروهای دست‌پرورده خودش را به اوج برساند و آن بالاها جایی نزدیکی‌های قله نگه دارد، نمی‌تواند. نه اینکه مدیران جام‌جم نخواهند به نیروهای توانای خود در بخش رادیو و تلویزیون ببالند و پُزشان را به ماهواره‌ها و رسانه‌های خارجی بدهند، نه، موضوع چیز دیگری است.ایراد ماجرا به محدودیت‌ها، خط قرمزها، اطلاعات غلط و کلی مساله پیش‌پا افتاده دیگر برمی‌گردد که دست‌به‌دست هم داده تا پروسه نخبه‌پروری در تلویزیون جایی نزدیک به خط پایان به‌کلی تعطیل شود.کافی است روی بحث مجریان توانمند و شاخص سیما که طی سال‌های اخیر در اوج به شکل عجیبی کنار رفته‌اند یا به عبارت درست‌تر کنار گذاشته‌اند دقیق شوید تا ببینید چه اتفاقات توجیه نشدنی و ساده‌ای دست‌به‌دست هم داده تا اجراکننده‌هایی که هرکدام در کارشان موفق بودند و حتی می‌توانستند تضمین‌کننده موفقیت برخی برنامه‌های تلویزیونی باشند به‌تدریج از یاد مخاطبان تلویزیون بروندتلویزیون ملی ایران از این‌ دست مجری‌ها کم نداشته؛ چهره‌هایی که به‌واسطه حضور در برنامه‌های همین شبکه‌های داخلی خودمان آن‌قدر دیده و پسندیده شدند که زودتر از حد تصور پله‌های ترقی را یکی‌یکی بالا رفتند و در جام جم برای خودشان اعتباری خریدند.بیشتر این چهره‌ها اما چند سال بعد از به اوج رسیدن یا در بدو شهرت بنا به دلایل مختلف و بعضاً به شکلی باورنکردنی از روی سن پائین آمدند تا نیروهای جوان جای آن‌ها را بگیرند و چهره‌های تازه پیش چشم مخاطبان تلویزیون مشغول سخنوری و دلربایی به شیوه جدید خودشان شوند.

در ظاهر ماجرا شاید اتفاقی که می‌افتاد اشکالی نداشت و بالاخره پروسه جوان‌گرایی باید از جایی شروع می‌شد اما تلویزیون ملی نیروهایی که سال‌ها برایشان وقت گذاشته و تاتی‌کنان به اوج رسانده بود با دست خود محو می‌کرد و به جوان‌هایی دل می‌بست که بعضاً در همان دیدگاه اول فاصله زیادی با چهره‌های مشهور کنار رفته داشتند.موضوع کنار رفتن‌ها البته ساده و پیچیده بود. ممنوع کار شدن‌های ناگهانی یا ممنوع‌التصویر شدن‌های بدون دلیل و بدون ابلاغ و بی‌اطلاعی مجریان از کنار گذاشتنشان هر سال باعث شد بهترین مجریان سیما در سکوت و بی‌خبری کنار بروند و جای آن‌ها را جوان‌هایی بگیرند که برخی‌شان دوست داشتند در راه رسیدن به شهرت و ممنوع‌التصویر شدن از اسلاف نامدار خود سبقت بگیرند.

موضوع دیگر سطح سواد مجریان قدیمی سیما و چهره‌هایی که طی 6-5 سال اخیر رو آمدند و در شبکه‌های مختلف تبدیل شدند به تنها مجریانی که تا حدودی می‌توانند تضمین‌کننده دیده شدن برنامه‌های نه چند جذاب تلویزیون باشند.

روزگاری شبکه‌های یک و دو تلویزیون مجریانی داشت که در فواصل برنامه‌ها جلوی چشم می‌آمدند و جدا از اعلام برنامه‌ها مطالب مختلفی را به خورد بیننده می‌دادند اما برای همین کار ظاهراً ساده چهره‌هایی مثل حسین پاکدل یا دکتر علیرضا قراگوزلو و ابوالفضل طباطبایی که در زمینه‌های مختلف تحصیلات دانشگاهی سطح بالایی داشتند یا اکبر عالمی که در سینما چهره شاخصی به‌حساب می‌آمد در تلویزیون حضور داشتند که حالا در مقایسه با مجریان فعلی که با ادبیات عامه‌پسند و شعارهای استادیومی در جشن‌های کوچک خیابانی خودشان را به باد فنا می‌سپارند، سطح کارشان مشخص می‌شود.

از آن مجریان فرهیخته و ظاهراً خشک اما توانمند گذشتیم و رسیدیم به چهره‌های جوانی که حتی در اجراهای زنده‌شان فاصله باریک ادب و احترام با تخریب شخصیت برخی افراد و گروه‌ها را رعایت نمی‌کردند و با وجود تمام نقص‌هایی که داشتند سیر صعودی را سریع‌تر از حد تصور طی می‌کردند.



ادامه مطلب ...

بعد از شانزده سال پیکر محمد رضا را سالم از خاک در آورده بودند. صدام گفته بود این جنازه نباید به این شکل به ایران برود. پیکر پاک محمد رضا را سه ماه در آفتاب گذاشتند تا شناسایی نشود، ولی جسد سالم مانده بود. حتی روی جسد پودر مخصوص تخریب جسد ریختند که خاصیتش این بود که استخوان های جسد هم از بین می‌رفت ولی باز هم جسد سالم مانده بود. وقتی گروه تفحص جنازه محمد رضا را دریافت می‌کردند، سرهنگ عراقی که در آنجا حضور داشته گریه می‌کرده و گفته: ما چه افرادی را کشتیم! مادر شهید می گوید موقع دفن محمد رضا، حاج حسین کاجی به من گفت: «شما می‌دانید چرا بدن او سالم است؟» گفتم: «از بس ایشان خوب و با خدا بود.» ولی حاج حسین گفت: «راز سالم ماندن ایشان در چهار چیز است: هیچ وقت نماز شب ایشان ترک نمی‌شد؛ مداومت بر غسل جمعه داشت؛ دائما با وضو بود و اینکه هر وقت زیارت عاشورا خوانده می‌شد، ما با چفیه هایمان اشکمان را پاک می‌کردیم ولی ایشان با دست اشکهایش را می‌گرفت و به بدنش می‌مالید و جالب اینکه جمعه وقتی برای ما آب می‌آوردند، ایشان آب را نمی‌خورد و آن را برای غسل نگه می‌داشت»

ماموریت «نزار زاکا» در ایران/ از انقلاب سدر در بیروت تا جاسوسی در تهران نزارزاکا در راستای برنامه آمریکایی ها برای نفوذ در لایه‌های مختلف وارد تهران شده بود به طوری که با نزدیکی به برخی جریانات سیاسی درصدد تشدید جریان دوقطبی درایران همانند آن‌چه در لبنان اتفاق افتاد، بود.

، طی چند روز گذشته یک تبعه لبنانی-آمریکایی به اتهام جاسوسی در خاک جمهوری اسلامی ایران بازداشت شد. نزار زاکا که در پایگاه ریورساید آمریکا آموزش دیده است به عنوان یک شهروند آمریکایی محسوب می‌شود و این در حالی است که مقامات آمریکایی ضمن تایید این مطلب، از پذیرفتن مسئولیت او شانه خالی کرده و آن را به مقامات لبنانی حواله کرده‌اند. نزار زاکا که به عنوان یک مهره اطلاعاتی دستگاه امنیتی آمریکا به شمار می‌آید فعالیت‌های مختلفی را برای سرویس‌ جاسوسی آمریکا انجام داده است. این شخص که به عنوان گنج پنهان در میان منابع اطلاعاتی ایالات متحده مشهور است در جریان انقلاب سدری لبنان نقش ویژه‌ای را ایفا کرده است. نزار زاکا از عواملی است که در سال ۲۰۰۵ و در جریان ترور رفیق حریری با همراهی مقامات آمریکایی بشار اسد را متهم به کشتن نامبرده کرده و در نتیجه موجبات این مسئله را فراهم کرد که روابط حسنه بین سوریه و لبنان مخدوش و آتش فتنه و تفرقه شعله‌ور شود. در همین حال نزار زاکا در راستای ادامه این روند و بر اساس طراحی که سرویس‌ جاسوسی آمریکا انجام داده بود به تحریک مردم لبنان پرداخت تا جایی که عده‌ای در لبنان خواستار آمدن جي آي اس(سيستم اطلاعات جغرافيايي) شدند و در ادامه پس از این حوادث انتخابات پارلماني لبنان برگزار شد كه طي آن ائتلاف ضد سوري پيروز شد و آنها این پیروزی را انقلاب درخت سدر نامیدند. پیروزی جریان سعید حریری در انتخابات باعث شد تا اسرائیل بتواند اقدامات خود را علیه لبنان گسترش داده و لبنان را به لحاظ سیاست داخلی تضعیف و متفرق نماید. به اين ترتيب ژنرال ميشل عون رهبر ائتلاف ضد سوري تصميم به پيوستن به مخالفان را گرفت. در همین حال آمریکا به همراه اسرائیل ترورهای هماهنگی را در لبنان انجام داد به گونه‌ای که آمریکا طرح های ترور بيشتری را به منظور خلاص شدن از دست عون برنامه ريزي كرد. نزار زاکا طی این مدت به عنوان یکی از لیدرهای آموزش دیده توسط آمریکا، عاملی برای تضعیف حزب‌الله لبنان نیز بشمار می‌آمد. به گونه‌ای که برای در دست گرفتن کنترل لبنان به یک انقلاب مخملی نیاز بود که این انقلاب به خاطر پیروزی جریان مخالف حزب الله در سال ۲۰۰۵ به انقلاب سدری لبنان معروف شد. پس از آن آمریکایی‌ها بر اساس همین تجربه در لبنان دست به انقلاب مخملی در صربستان و گرجستان و جاهای دیگر زدند. نزار زاکا در راستای برنامه دستگاه امنیتی آمریکا برای حضور در ایران و نفوذ در لایه‌های مختلف وارد تهران شده بود به طوری که با نزدیکی به برخی جریانات سیاسی درصدد تشدید جریان دوقطبی در ایران همانند آن‌چه در لبنان اتفاق افتاد، بود تا دراین صورت سرویس‌های جاسوسی غرب و آمریکا بتوانند فعالیت‌های خود را در ایران افزایش داده و ضربات لازم را بر جمهوری اسلامی ایران وارد کنند در همین حال نزار زاکا در راستای ادامه این روند و بر اساس طراحی که سرویس‌ جاسوسی آمریکا انجام داده بود به تحریک مردم لبنان پرداخت تا جایی که عده‌ای در لبنان خواستار آمدن جي آي اس(سيستم اطلاعات جغرافيايي) شدند و در ادامه پس از این حوادث انتخابات پارلماني لبنان برگزار شد كه طي آن ائتلاف ضد سوري پيروز شد و آنها این پیروزی را انقلاب درخت سدر نامیدند. پیروزی جریان سعید حریری در انتخابات باعث شد تا اسرائیل بتواند اقدامات خود را علیه لبنان گسترش داده و لبنان را به لحاظ سیاست داخلی تضعیف و متفرق نماید. به اين ترتيب ژنرال ميشل عون رهبر ائتلاف ضد سوري تصميم به پيوستن به مخالفان را گرفت. در همین حال آمریکا به همراه اسرائیل ترورهای هماهنگی را در لبنان انجام داد به گونه‌ای که آمریکا طرح های ترور بيشتری را به منظور خلاص شدن از دست عون برنامه ريزي كرد. نزار زاکا طی این مدت به عنوان یکی از لیدرهای آموزش دیده توسط آمریکا، عاملی برای تضعیف حزب‌الله لبنان نیز بشمار می‌آمد. به گونه‌ای که برای در دست گرفتن کنترل لبنان به یک انقلاب مخملی نیاز بود که این انقلاب به خاطر پیروزی جریان مخالف حزب الله در سال ۲۰۰۵ به انقلاب سدری لبنان معروف شد. پس از آن آمریکایی‌ها بر اساس همین تجربه در لبنان دست به انقلاب مخملی در صربستان و گرجستان و جاهای دیگر زدند. نزار زاکا در راستای برنامه دستگاه امنیتی آمریکا برای حضور در ایران و نفوذ در لایه‌های مختلف وارد تهران شده بود به طوری که با نزدیکی به برخی جریانات سیاسی درصدد تشدید جریان دوقطبی در ایران همانند آن‌چه در لبنان اتفاق افتاد، بود تا دراین صورت سرویس‌های جاسوسی غرب و آمریکا بتوانند فعالیت‌های خود را در ایران افزایش داده و ضربات لازم را بر جمهوری اسلامی ایران وارد کنند.

 

وزیر اطلاعات گفت: سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه از اینکه اطلاعات روشنی از کشورمان ندارند در مضیقه هستند، لذا در پوشش فعالیت‌های عادی و صنعتی می‌خواهند، از ایران اطلاعاتی به دست‌ آورند.خبرگزاری صدا و سیما: حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در همایش سالانه سراسری مدیران و مسئولان ارشد سازمان حراست صنعت نفت اظهار کرد: اشراف اطلاعاتی دستگاه‌های حراستی و هوشمندی آنان از ضرورت‌هاست.
وی افزود: در شرایطی که نمایندگان و هیئت‌هایی از کشورهای مختلف به منظور فعالیت‌های اقتصادی، علمی، خدماتی و بازرگانی در ایران حضور می‌یابند، سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی بیگانه سعی می‌کنند از این بستر سوء استفاده کنند و در این پوشش ها در کشورمان حضور یابند و این موضوع کار دستگاه‌های اطلاعاتی را بیشتر و ضروری‌تر می‌کند.علوی تاکید کرد: ما در شرایطی هستیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان طبیبی حاذق در زمینه نفوذ بیگانگان هشدار داده‌اند، لذا با توجه به باز شدن فضای حضور مجموعه خارجی برای فعالیت‌ های مختلف در ایران، باید هوشیار‌تر عمل کنیم.
وزیر اطلاعات گفت: سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه با عنوان و نام و نشان اطلاعاتی به ایران نمی‌آیند بلکه در پوشش های مختلف می‌آیند.
وی تاکید کرد: سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه از اینکه اطلاعات روشنی از کشورمان ندارند در مضیقه هستند، عاجزند و تحقیر شده‌اند؛ لذا در پوشش فعالیت‌های عادی و صنعتی می‌خواهند از ایران اطلاعاتی بدست‌ آورند.علوی تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری هشدار می‌دهند که مواظب نفوذ بیگانگان باشید به این معنی است که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی باید با این هشدار مقام معظم رهبری چندین برابر بر هشیاری خود اضافه کنند تا مواجه با نفوذ نشویم.وزیر اطلاعات در ادامه در توضیح فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه نفوذ گفت: کلمه نفوذ را باید با وزن مناسب خودش بکار ببریم و طوری نشود ارزش و تاثیر آن را کاهش دهیم تا به مطلب پیش پا افتاده‌ای تبدیل شود.


ادامه مطلب ...
یک خبرگزاری روسیه نوشت: یک فروند هواپیمای ترابری نظامی ایران از نوع سی 130 به شماره 552 وارد سوریه شده است.به گزارش عصرایران، خبرگزاری اسپوتیک روسیه این خبر را به نقل از شبکه های اجتماعی منتشر کردده است.براساس این خبر، این هواپیمای نظامی ایرانی تعدادی از نیروهای داوطلب نظامی شیعه را به همراه تجهیزات نظامی به سوریه منتقل کرده است.یک منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتیک روسیه نیز در این باره گفت: می توان گفت این نخستین هواپیمای سی 130 ایران در خاک سوریه است.

 

افسر ارتش سوریه در کنار هواپیمای نظامی سی 130 ارتش ایران

 

هواپیمای سی 130 ارتش ایران در سوریه (عکس)

 

با این حال هنوز هیچ منبع مستقلی در ایران یا سوریه صحت این عکس را تایید نکرده است.
در این عکس یکی از افسران نظامی سوریه در کنار هواپیمای سی 130 نیروی هوایی ارتش مشخص است.

سی 130 ساخت آمریکا، یک هواپیمای ترابری نظامی است و ایران یکی از استفاده کنندگان از این هواپیما به شمار می رود.

هم اکنون شماری از نیروهای نظامی ایرانی به عنوان مشاور نظامی و تعدادی از شهروندان ایرانی هم به عنوان مدافع حرم و داوطلب برای دفاع از حرم حضرت زینب در جنوب دمشق فعالیت می کنند.

 

در اواسط قرن پنجم پنجم میلادی، خاندان قریش (خاندان پیامبر اعظم) بر مکه تسلط یافتند، «قصی بن کلاب» رئیس قبیله قریش مسئولیت نگهداری از مکه و کلیدهای این مکان مقدس را به عهده گرفتند.این قبیله پس از پیروزی و تسلط قبیله عربستانی «بنی خزاعه»، مجبور به ترک مکه شدند و این قبیله بت‌پرست که متعلق به جنوب عربستان بودند، کعبه را به محلی برای نگهداری بت‌هایشان تبدیل کردند، در این زمان آن‌ها خود کلیددار کعبه بودند. بعدها در اواسط قرن پنجم پنجم میلادی، خاندان قریش (خاندان پیامبر اعظم) بر مکه تسلط یافتند، «قصی بن کلاب» رئیس قبیله قریش مسئولیت نگهداری از مکه و کلیدهای این مکان مقدس را به عهده گرفتند.«قصی‌‌بن کلاب» پیش از مرگ، وظایفش را به دو پسرش «عبد الدار» و «عبد مناف» سپرد. در این میان وظیفه نگهداری و مراقبت کعبه به «عبد الدار» رسید.
 
کلید خانه خدا را دیده‌اید؟/ عکس
 
پس از پیروزی مسلمانان بر مکه به رهبری حضرت محمد (ص)، ایشان شخصاً این خدمات را به عهده گرفتند.
 
رحیم‌پور ازغدی:
وی متذکر شد: امام راحل شرط پذیرفتن سیاستمداران و رهبران گروه‌ها را پیش از انقلاب اسلامی برائت از شاه و دادن شعار مرگ بر شاه توأم با شعار مرگ بر آمریکا گذاشته بود و این حاکی از عمق بصیرت و بینش امام راحل برای حفظ انقلاب اسلامی بود.
صراط: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با بیان اینکه امروز با بررسی اسناد لانه جاسوسی می‌توان به عمق نفوذ سازمان سیا در ۳۶ سال گذشته پی‌ببریم، گفت: کتاب اسناد لانه جاسوسی در ایران جمع شده و توزیع نمی‌شود و این امر را یک توطئه می‌دانم.

حسن رحیم پورازغدی پیش از ظهر امروز در مراسمی با عنوان «تلاش بی‌فرجام مذاکره با آمریکا ممنوع نیست» که به همت جامعه اسلامی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان در تالار شریعتی برگزار شده بود به مناسبت ابعاد مختلف نفوذ آمریکا و اقدامات آن براساس اسناد لانه جاسوسی اشاره کرد.

وی بیان کرد: توضیح این مطلب که چرا باید شعار مرگ بر آمریکا بگوییم و یا آیا ادامه این شعار کار عقلانی است برای نسل‌های اول و دوم انقلاب کاملاً بی معناست چرا که آنها شلاق‌های حقارت و تخریب را از جانب غرب بر پیکره خود کشیده‌اند و هیچ نیازی بر خود برای بیان استدلال پیرامون چرایی شعار مرگ بر آمریکا نمی‌بینند.
 
منبع: فارس


ادامه مطلب ...
چهار شنبه 13 آبان 1394برچسب:, :: 17:29 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

زمین پر از راه‌های نرفته و شگفت‌آوری است که منتظر کشف شدن هستند و شرط اول برای پیمودن این راه‌ها، داشتن روحیه ماجراجویانه است. مکان‌های بسیار خطرناک، حفاظت‌شده و خاص زیادی برای دیدن وجود دارد که از انبوه آن‌ها، ۱۰ مکان ممنوعه دیدنی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.زمین پر از راه‌های نرفته و شگفت‌آوری است که منتظر کشف شدن هستند و شرط اول برای پیمودن این راه‌ها، داشتن روحیه ماجراجویانه است. مکان‌های بسیار خطرناک، حفاظت‌شده و خاص زیادی برای دیدن وجود دارد که از انبوه آن‌ها، ۱۰ مکان ممنوعه دیدنی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

۱. مقبره بزرگ آیز ، ژاپن

این مقبره در شهر اوجی تاچی ژاپن قرار دارد. این مجموعه که از دو مقبره اصلی و ۱۲۵ مقبره فرعی تشکیل‌شده به الهه اماترسوا-امیکانی پیشکش شده است. محل بنا متعلق به قرن سوم است اما خود مقبره و بناها هر ۲۰ سال یک‌بار تخریب و بازسازی می‌شود. این کار نشأت‌گرفته از اعتقاد خاص شینتوها به مرگ و تجدید حیات است. آخرین بار در سال ۲۰۱۳ بناها بازسازی شدند.

یکی از مقبره‌های اصلی متعلق به «آینه مقدس» (از دارائی‌های خانواده سلطنتی) است که یاتا نو کاگامی نامیده می‌شود. بیرون از بنا جز سقف بعضی از مقبره‌ها و چند درخت چیزی پیدا نیست. دسترسی به این مکان فقط برای کشیش اعظم و کشیش جز خاندان سلطنتی مجاز است.

۲. آرمگاه کین شی هانگ، چین

آرامگاه اولین امپراتور چین، شی هانگ که سال ۲۱۰ قبل از میلاد درگذشت، زیر یک تپه در مرکز چین مدفون است. مجموعه مدفون شامل شبکه‌ای پیچیده از تونل‌های زیرزمینی است این تونل‌ها پر از وسایلی است که پادشاه در زندگی پس از مرگ به آن‌ها احتیاج دارد که شامل ارتش، خانواده، کارمندان، اسب، و کارکنان و..است که جملگی از جنس سفال هستند.این مجموعه به ارتش سفالین معروف است.

از زمان کشف این مجموعه تاکنون ۲۰۰۰ سرباز سفالین منحصر به فرد یافت شده است. کارشناسان بر این باورند که این تعداد تا ۸۰۰۰ هم قابل افزایش است. دولت چین حفاری‌ها را به‌منظور احترام به سنت باستانی خاک‌سپاری ممنوع کرده است. هرچند همین مقدار از ارتش کشف‌شده در معرض دید عموم قرار گرفته اما بیم آن می‌رود که ارتش سفالین تا ابد کشف نشده باقی بماند



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 13 آبان 1394برچسب:کاریکاتور, :: 17:22 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
طبق طالع بینی چینی، سال 94، سال بز است!
کاریکاتور/ سال ب ز!

این نوزاد، احتمالا از بدنیا آمدنش راضی نیست! تصویر جالبی از یک نوزاد که چهره بامزه‌ای به خود گرفته است.

تصویر جالبی از یک نوزاد تازه به دنیا آمده!
کارشکنی‌های سعودی‌ها در روند حل بحران سوریه و تهاجم آشکار آن‌ها به ملت مظلوم یمن، رفته رفته، موجبات سقوط مفتضحانه حکومت آل‌سعود را فراهم آورده است.
 مسائلی که عربستان سعودی  اخیراً با آن ها روبرو بوده است؛ بیانگر مناقشات سیاسی در داخل حاکمیت این کشور است، اما در حوزه سیاست خارجی؛ حمله بی‌رحمانه این کشور به یمن که قریب به 7 ماه از آن سپری شده و در این هجوم وحشیانه، سعودی‌ها شبانه‌روز در حال بمباران یمنی‌ها هستند، عملاْ دستاوردی ملموس برای آل‌سعود نداشته و در این بین؛ منابع زیاد مالی نیز از عربستان به هدر رفته است.

طناب مشروعیت‌زدایی بر گردن آل‌سعود
 
موضوع مهم دیگر، سیاست سعودی‌ها در قبال سوریه است که خود؛ دارای ابعاد مبهم زیادی می‌باشد و بخش زیادی از توان نظامی و امنیتی حکومت آل سعود را مصروف جنگ علیه مردم بی‌دفاع سوریه کرده است. از منظر داخلی هم، عربستان، درگیر ماجرای منا و عدم کفایت دولت جدید این کشور در مدیریت مناسک حج بوده است.
در حوزه اقتصادی نیز عرضه بیش از حد نفت که موجب ارزان‌تر شدن بهای آن شده، هزینه گزافی را برای سعودی‌ها به دنبال داشته است. در حال حاضر؛ مداخله آل‌سعود در امور داخلی سوریه، موجب کسری بودجه‌ 200 میلیارد دلاری شده که این خود، درگیری و تنش را در بدنه آل‌سعود به همراه داشته است.

 

 



ادامه مطلب ...
تصویری از پدر رئیس جمهور که در مراسمی زیر منبر روضه خوانی پسرش نشسته در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.
ب عکس زیر مربوط به سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور وقت ایران، در سال 87 و در حسینه شهدای سرخه است.
در این مراسم، مرحوم حاج اسد الله فریدون روحانی زیر منبر پسرش نشسته است.وی از محبان اهل بیت (ع) و از مبارزان علیه رژیم ستم‌شاهی بوده که از بدو نهضت امام خمینی (ره) تا پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل استمرار مبارزات، بیش از ٢٠ بار زندانی شد. اسدالله فريدون روحاني از معتمدان شهر سرخه بود و در حرفه عطاري اين شهر فعاليت مي كرد.
 
 
پدر رئیس جمهور زیر منبر پسرش+عکس
 
 

 

افسران - امام موافق حذف مرگ بر امریکا بود؟
 
 

مرتضی اشراقی - نوه دختری امام خمینی (ره) - عکسی کمتر دیده شده از امام (ره) در روز عاشورای سال 58 منتشر کرده است

عکسی دیده نشده از عزاداری امام(ره)

استاد فرشچیان به منظور طراحی و نظارت بر ساخت ضریح امام حسین بارها به ایران سفر کرد
  به گفته مديران پروژه ساخت ضريح امام حسين (ع)، استاد براي طراحی و نظارت بر ساخت اين ضريح بارها به ايران آمد و بارها به قم رفت ولی هـيچگاه به مسوولان ساخت ضريح اجازه نداد درباره مسائل مالی، حرف بزنند.
 
او حتی اجازه نداد پول هتلش را حساب كنند و هر بار كه مسئولان پول هتل را  پرداخت می‎كردند، استاد بيش از رقم پرداختی را به كارگاه ساخت ضريح برمی‌گرداند.
 
استاد فرشچيان براي طراحي ضريح امام حسين(ع) چقدر دستمزد گرفت؟
 
 
استاد فرشچيان براي طراحي ضريح امام حسين(ع) چقدر دستمزد گرفت؟
 
استاد، برای طراحی ضريح جديد امام رضا(ع) نيز ريالی دريافت نكرد و بعد از پايان پروژه، وقتی به او گفتند لااقل اين تسبيح ياقوت را به عنوان يادگار قبول كن، پاسخ داد: هيچ چيز قبول نمی‎كنم و اگر اين تسبيح را نيز به من بدهيد، آن را داخل ضريح خواهم انداخت.
 
استاد گفت: من مزدم را قبلا از ائمه گرفته ام و همين توفيق و هنري كه دارم را از آنان دارم.
 
 

ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﮐﺎﻧﺎﻟﻬﺎﯼ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﻣﺎﻫﻮﺍﺭﻩ يك ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻣﺴﺘﻨﺪ ﺣﯿﺎﺕ ﻭﺣﺶ ﺭﻭ ﭘﺨﺶ ﻣﯿﮑﺮﺩ.
نشاﻥ مى داد يك ﮔﺮﻭﻩ ﻣﺤﻘﻖ يك ﺳﺮﯼ ﻻﺷﻪ ﻣﺮﻍ ﺭﻭ ﺩﺍﺧﻞ يك ﺗﻮﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩﻥ ﻭ ﭼﻨﺪ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺑﻪ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻫﺎﯼ ۱۰-۲۰ ﻣﺘﺮ ﺍﺯ ﻫﻢ ﺣﻔﺮ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩند. ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺪﺗﯽ يك ﺭﻭﺑﺎﻩ آﻣﺪ ﻭ ﮐﻤﯽ ﺑﻮ ﮐﺸﯿﺪ ﻭ يك ﻣﻘﺪﺍﺭ ﺍﯾﻦ ﻻﺷﻪ ﻯ ﻣﺮغ ها ﺭﻭ ﺟﺎﺑﺠﺎ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺭﻓﺖ؛ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺱ ﺗﯿﻢ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺩﻭﺭﺑﯿﻦ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ ﺍﯾﻦ ﺍﻻﻥ مى رود ﻭ ﺑﻘﯿﻪ ﻯ ﮔﻠﻪ ﻭ ﺩﻭﺳﺘﺎﺵ ﺭﻭ مى آورد؛ ﻭ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ يك ﺭوﺑﺎﺕ ﺟﺮﺛﻘﯿﻞ ﺗﻮﺭﯼ ﺭﻭ ﺟﺎﺑﺠﺎ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ﺍﻭﺭﺩﻥ ﺗﻮ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺩﻭﻡ ﻭ مخفى اش ﮐﺮﺩند ﻭ ﺑﺎ يك ﻣﺎﯾﻌﯽ ﮐﻪ ﺍﺳﭙﺮﯼ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﺍﺛﺮ ﺑﻮ ﺭﻭ ﺍﺯ ﻣﺴﯿﺮ، ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺑﺮﺩﻧﺪ.
* ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﻧﯿﻢ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﻌﺪ همان ﺭﻭﺑﺎﻩ ﻭ ۷-۸ ﺗﺎ ﺭﻭﺑﺎﻩ ديگه آمدن ﺳﺮ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺍﻭﻝ ﻭ ﻫﺮﭼﯽ ﮔﺸﺘﻨﺪ ﻣﺮﻏﻬﺎ ﺭﻭ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﮑﺮﺩند ﻫﺮ ﭼﯽ ﺯﻣﯿﻦ ﺭﻭ ﺑﻮ ﮐﺮﺩﻥ ﻓﺎﯾﺪﻩ ﻧﺪﺍﺷﺖ ﻭ آن ۷-۸ ﺗﺎ ﺭﻓﺘﻦ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺑﺎﻩ ﺍﻭﻟﯽ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﮔﺸﺘﻦ ﮐﺮﺩ.
 ﺟﺎﻟﺒﯿﺶ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻫﯽ ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺖ ﻣﯿﮕﺸﺖ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺳﺮﺷﻮ ﺑﺎﻻ ﻣﯿﺎﻭﺭﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺩﻭﺳﺘﺎﺵ ﮐﻪ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺩﻭﺭ مى شدند ﻧﮕﺎﻩ ﻣﯿﮑﺮﺩ ﻭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺑﻮ ﻣﯿﮑﺸﯿد!؟ محققين ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺳﯿﻢ ﮐﻤﯽ ﺭﻭﯼ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺩﻭﻡ ﺭﻭ ﺑﺎﺯ ﮐﺮﺩﻥ ﺗﺎ ﺣﺪﯼ ﮐﻪ ﺭﻭﺑﺎﻩ ﻣﺮغ ها ﺭﻭ ﺩﻳﺪ.
 ﺍﯾﻦ ﺩﻓﻌﻪ ﺧﯿﻠﯽ ﺟﺎﻟﺐ ﺑﻮﺩ، ﺭﻭﺑﺎﻩ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﺮغ ها ﺭﻭ ﺑﺎ ﺩﻧﺪاﻥ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺑﺎ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﺮﺩ.
* ﺍﯾﻦ ﺗﯿﻢ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺱ آمدن ﻭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ هماﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﻭ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ﺗﻮﺭﯼ ﺭﻭ ﺑﻪ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺳﻮﻡ ﺑﺮﺩﻧﺪ و بوى مرغها را با اسپرى پاك كردند. ﺭﻭﺑﺎﻫﻬﺎ ﻭﻗﺘﯽ دوباره ﺭﺳﯿﺪﻥ ﻫﺮﭼﯽ ﮔﻮﺩﺍﻟﻬﺎ ﺭا ﮔﺸﺘﻦ ﻭ ﻫﺮ ﭼﯽ ﺯﻣﯿﻦ ﺭﻭ ﺑﻮ ﮐﺸﯿﺪﻥ ﭼﯿﺰﯼ ﻧﺒﻮﺩ ﻭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺭﻓﺘﻨﺪ.
ﺩﻭﺭﺑﻴﻦ ﺭﻭﺑﺎﻩ ﺍﻭﻝ ﺭﻭ نشان ﺩﺍﺩ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭ ﺩﯾﮕﻪ ﺟﺴﺖ ﻭ ﺟﻮ ﻧﮑﺮﺩ ﻭ ﺭﻓﺖ ﺩﺍﺧﻞ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺩﻭﻡ ﺩﺭﺍﺯ ﮐﺸﯿﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﺧﻮﺍﺑﯿﺪﻩ ماﻧﺪ، يك ﭼﻨﺪ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺻﺒﺮ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺩﯾﺪﻧﺪ ﺧﺒﺮﯼ ﻧﯿﺴﺖ ﻧﺰﺩﯾﮑﺶ ﺭﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﭼﮏ ﮐﺮﺩﻥ ﺩﯾﺪﻥ ﮐﺎﻣﻼً ﻣﺮﺩﻩ .
 ﺟﺎﻟﺐ ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻻﺷﻪ ﺭﻭﺑﺎﻩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺮﮐﺰ ﺩﺍﻣﭙﺰﺷﮑﯽ ﺑﺮﺩند ﻭ ﮐﻠﯽ آﺯﻣﺎﯾﺶ ﮐﺮﺩﻥ ﺩﯾﺪﻥ ﺩﻗﯿﻘﺎً ﻋﮑﺴﻬﺎ ﻭ آﺯﻣﺎﯾﺸﺎﺕ نشاﻥ مى دهد ﺍﯾﻦ ﺣﯿﻮاﻥ ﺑﺮﺍﺛﺮ ﯾﮏ ﺷﻮﮎ ﻋﺼﺒﯽ ﺳﮑﺘﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻣﺮﺩﻩ.
 ﻭ….
* ﺭﻭﺑﺎﻩ ﮐﻪ ﻧﻤﺎﺩ ﻣﮑﺮ ﻭ ﺣﯿﻠﻪ ﮔﺮﯼ ﺩﺭ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﻫﺴﺖ ﻭﻗﺘﯽ ﺍﺣﺴﺎﺱ مى كند ﺻﺪﺍﻗﺘﺶ ﺑﯿﻦ ﺩﻭﺳﺘﺎﺵ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺭﻓﺘﻪ ﺳﮑﺘﻪ ﻣﯿﺰند ﻭ ﻣﯿﻤﯿﺮﻩ.
 ﺍﺯ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﻣﯿﻤﯿﺮﻩ.
 ﻭ ﭼﻘﺪﺭ ﺑﻌﻀﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ كه ﻣﯿﺎيند ﺭﻭﺯﯼ ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﺩﺭﻭﻍ ﺑﻪ ﺯباﻥ مى آورند ﺑﻌﺪ ﺟﺎلب اينكه ﺣﺘﯽ ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺭﻭغ هاﺷﻮﻥ آﺷﮑﺎﺭ مى شود ﺭﺍﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺭﺍﻩ ﻣﻴﺮوند ﻭ ﺍﺻﻼً ﻭ ﺍﺑﺪﺍً ﻫﻢ ﺧﻢ ﺑﻪ اﺑﺮﻭ نمى آورند ﻭ ﺍﺳﻔﻨﺎﮐﺘﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ  خودمان  را شیعه  مولا علی  بدانیم غزا دار امام حسین (ع)
ﭼﻘﺪﺭ زشت است ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺟﺎﯾﯽ ﺑﺮﺳﻪ ﮐﻪ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﺍﺯﺵ ﺩﺭ ﮐﺮﺍﻣﺖ ﺍﺧﻼﻗﯽ ﭘﯿﺸﯽ ﺑﮕﯿﺮند.

* ﭼﻘﺪﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﻄﻠﺐ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺟﺎﻟﺐ ﺑﻮﺩ.
ﺍﯾﻦ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ گرچه ﮐﻤﯽ ﺑﯿﺮﺣﻤﺎﻧﻪ ﺑﻮﺩ ﻭﻟﯽ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺟﺎلبى ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺩﺍﺷ

رسانه‌های عراقی هرساله از تغيير رنگ تربت امام حسين (ع) به رنگ سرخ در صبح روز عاشورا خبر می‌دهند

  تربت اخذ شده از نزديکترين مکان مقبره شريف امام حسين (ع) هر ساله در روز عاشورا و در مقابل بازديدکنندگان به رنگ سرخ تغيير رنگ می‌دهد.
 

تربت امام حسين(ع) همزمان با عاشورا به رنگ سرخ تغيير کرد + فیلم و تصاوير

تربت امام حسين(ع) همزمان با عاشورا به رنگ سرخ تغيير کرد + فیلم و تصاوير

تربت امام حسين(ع) همزمان با عاشورا به رنگ سرخ تغيير کرد + فیلم و تصاوير

تربت امام حسين(ع) همزمان با عاشورا به رنگ سرخ تغيير کرد + فیلم و تصاوير


 

این عکس زیبا، صفوف به هم فشرده نمازگزاران عزاداران حسینی را در شب عاشورای 94 به تصویر کشیده است . لذت نمازجماعت در بین دو حرم ملکوتی تجربه ای است که وصفش غیرممکن است.
عکس/ نماز شب عاشورا در بین الحرمین
نامه مهم رهبر معظم انقلاب خطاب به رییس جمهور مبنی بر تایید مشروط برجام، حاوی نکات متعدد و بسیار مهمی بود که یکی از آنها بکارگیری تعبیر «عبرت آموز» توسط ایشان برای روند مذاکرات و نتیجه آن یعنی «برجام» بود. مقام معظم رهبری در بخشی از نامه خود نوشتند: «اين مجموعه‌ي پر حجم كار و تلاش و فكر در مسأله‌ئي كه گمان مي‌رود از جمله‌ي مسائل به ياد ماندني و عبرت‌آموز جمهوري اسلامي باشد، در خور تقدير و مايه‌ي خرسندي است.»

«پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ اما چرا رهبر معظم انقلاب از قید مهم «عبرت آموز» برای مذاکرات هسته ای یاد کردند؟ برای پاسخ به این سوال باید سخنان مهم ایشان در دو سال قبل در جمع دانشجویان در ۱۲ ابان ۱۳۹۲ را مرور کرد.
در آن برهه در حالی که هنوز توافق ژنو منعقد نشده بود و مذاکرات دوجانبه ظریف و کری به تازگی آغاز شده بود، ایشان در بیان چرایی مجوز این اتفاق به دولت روحانی فرمودند:
«یک تجربه‌ای در اختیار ملّت ایران است - که حالا من مختصراً عرض خواهم کرد - این تجربه ظرفیّت فکری ملّت ما را بالا خواهد برد؛ مثل تجربه‌ای که در سال ۸۲ و ۸۳ در زمینه‌ی تعلیق غنی سازی انجام گرفت، که آن‌وقت تعلیق غنی سازی را در مذاکرات با همین اروپاییها، جمهوری اسلامی برای یک مدّتی پذیرفت. خب ما دو سال عقب افتادیم، لکن به نفع ما تمام شد. چرا؟ چون فهمیدیم که با تعلیق غنی سازی، امید همکاری از طرف شرکای غربی مطلقاً وجود ندارد. اگر ما آن تعلیق اختیاری را - که البتّه به‌نحوی تحمیل شده بود، لکن ما قبول کردیم، مسئولین ما قبول کردند - آن روز قبول نکرده بودیم، ممکن بود کسانی بگویند خب یک ذرّه شما عقب‌نشینی میکردید، همه‌ی مشکلات حل میشد، پرونده هسته ای ایران عادی میشد. آن تعلیق غنی سازی این فایده را برای ما داشت که معلوم شد با عقب‌نشینی، با تعلیق غنی سازی، با عقب افتادن کار، با تعطیل کردن بسیاری از کارها مشکل حل نمیشود؛ طرف مقابل دنبال مطلب دیگری است.»
ایشان در بیان این مساله این طور توضیح دادند:
«این را ما فهمیدیم، لذا بعد از آن شروع کردیم غنی سازی را آغاز کردن. امروز وضعیّت جمهوری اسلامی با سال ۸۲، زمین تا آسمان فرق کرده؛ آن روز ما چانه میزدیم سرِ دو، سه سانتریفیوژ، [ در حالی که‌] امروز چندین هزار سانتریفیوژ مشغول کارند. جوانهای ما، دانشمندان ما، محقّقین ما، مسئولین ما همّت کردند، کارها را پیش بردند. بنابراین از مذاکراتی هم که امروز در جریان است، ما ضرری نخواهیم کرد. البتّه بنده همچنان که گفتم خوشبین نیستم؛ من فکر نمیکنم [از] این مذاکرات آن نتیجه‌ای را که ملّت ایران انتظار دارد، به‌دست بیاید، لکن تجربه‌ای است و پشتوانه‌ی تجربی ملّت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد؛ ایرادی ندارد امّا لازم است ملّت بیدار باشد. ما از مسئولین خودمان که دارند در جبهه‌ی دیپلماسی فعّالیّت میکنند، کار میکنند، قرص و محکم حمایت میکنیم، امّا ملّت باید بیدار باشد، بداند چه اتّفاقی دارد میافتد [تا] بعضی از تبلیغاتچی های مواجب‌بگیر دشمن و بعضی از تبلیغاتچی های بی مزد و مواجب - از روی ساده‌لوحی - نتوانند افکار عمومی را گمراه کنند.»
رهبر معظم انقلاب هم چنین در ۲۰ فروردین ۹۴ در جمع مداحان نیز با اشاره ضمنی به این موضوع فرمودند:
«هیچ‌وقت نسبت به مذاکره‌ی با آمریکا خوش‌بین نبودم. نه از باب یک توهّم بلکه از باب تجربه؛ تجربه کردیم حالا اگر یک روزی ــ ما که در آن روز قاعدتاً نخواهیم بود ــ شماها ان‌شاءالله در جریان حوادث و جزئیّات و یادداشت‌ها و نوشته‌های این روزها قرار بگیرید، خواهید دید که این تجربه‌ی ما از کجا حاصل شده؛ تجربه کردیم.»
لذا با توجه در این بخش از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دو دیدار عمومی در سالهای ۹۲ و ۹۴ به خوبی می توان متوجه شد چرا اولا ایشان نسبت به شروع مذاکرات با آمریکا مجوز اولیه را برای دولت یازدهم صادر کردند و ثانیا از چه رو در نامه تاریخی خود به رییس جمهور در روز چهارشنبه تصریح کردند که برجام و روند مذاکرات هسته ای دو سال اخیر «عبرت آموز» بوده است.
واقعیت ماجرا این است که رهبر معظم انقالب همانطور که در دو سال گذشته نیز بارها و بارها تاکید کردند هیچ گاه به مذاکره با آمریکا برای حل مشکلات کشور خوشبین نبودند اما در اثر بوجود آمدن این مطالبه عمومی در مردم و دولتمردان که از ۲۴ خرداد ۹۲ عملی شد، این اجازه را صادر کرده و میدان را برای مذاکره کنندگان باز گذاشتند تا در عمل این واقعیت برای مردم و مسئولان «تجربه» شود و «ظرفیت فکری» آنها ارتقا یابد که راه عبور از مشکلات کشور توجه به ظرفیت ها و سرمایه های داخلی و درست مدیریت کردن آنهاست نه چشم دوختن به دست آمریکا برای لغو و تعلیق تحریم ها، چرا که اگر بر فرض ممکن چنین اتفاقی نیز بیفتد باز هم عمده مشکلات ناشی از سوءتدبیرها و مدیریت نکردن منابع داخلی است و نه تحریم ها.(

"آقای نخست وزیر از قول وزرای اقتصاد و بودجه وضع مالی نظام را زیر صفر اعلام كرده‌اند، مسئولان جنگ می‌گویند تنها سلاح‌هایی را كه در شكستهای اخیر از دست داده‌ایم به اندازه تمام بودجه‌ای‌ است كه برای سپاه و ارتش در سال جاری در نظر گرفته شده بود. مسئولان سیاسی می‌گویند از آنجا كه مردم فهمیده‌اند پیروزی سریعی به دست نمی‌آید شوق رفتن به جبهه در آنها كم شده است. شما عزیزان از هر كس بهتر می‌دانید كه این تصمیم برای من چون زهر كشنده است ولی راضی به رضای خداوند متعال هستم"

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ متن کامل نامه محرمانه حضرت امام خمینی(ره) به مسئولان نظام در خصوص قطعنامه 598 بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با یاری خداوند متعال و با سلام و صلوات به انبیاء بزرگوار الهی و ائمه معصومین صلوات علیهم اجعمین حال كه مسئولان نظامی ما اعم از ارتش و سپاه كه خبرگان جنگ می‌باشند، صریحاً اعتراف می‌كنند كه ارتش اسلام به این زودی‌ها هیچ پیروزی به دست نخواهند آورد و نظر به این كه مسئولان دلسوز نظامی و سیاسی نظام جمهوری اسلامی از این پس جنگ را به هیچ وجه به صلاح كشور نمی‌دانند و با قاطعیت می‌گویند كه یك دهم سلاح‌هایی را كه استكبار شرق و غرب در اختیار صدام گذارده‌اند به هیچ وجه و با هیچ قیمتی نمی‌شود در جهان تهیه كرد و با توجه به نامه تكان دهنده فرمانده سپاه پاسداران كه یكی از ده‌ها گزارش نظامی سیاسی است كه بعد از شكست‌های اخیر به اینجانب رسیده و به اعتراف جانشینی فرمانده كل نیروهای مسلح، فرمانده سپاه یكی از معدود فرماندهانی است كه در صورت تهیه مایحتاج جنگ معتقد به ادامه جنگ می‌باشد و با توجه به استفاده گسترده دشمن از سلاح‌های شیمیایی و نبود وسائل خنثی كننده آن، اینجانب با آتش بس موافقت می‌نمایم و برای روشن شدن در مورد اتخاذ این تصمیم تلخ به نكاتی از نامه فرمانده سپاه كه در تاریخ 2/4/67 نگاشته است اشاره می‌شود.

فرمانده مزبور نوشته است تا پنج سال دیگر ما هیچ پیروزی نداریم، ممكن است در صورت داشتن وسائلی كه در طول پنج سال به دست می‌آوریم قدرت عملیات انهدامی و یا مقابله به مثل را داشته‌ باشیم و بعد از پایان سال 71 اگر ما دارای 350 تیپ پیاده و 2500 تانك و 3000 توپ و 300هواپیمای جنگی و 300 هلیكوپتر و قدرت ساختن مقدار قابل توجهی از سلاح های لیزر و اتم -كه از ضرورتهای جنگ در آن موقع است-، داشته باشیم می‌توان گفت به امید خدا بتوانیم عملیات آفندی داشته باشیم. وی می‌گوید قابل ذكر است كه باید توسعه نیروی سپاه به هفت برابر و ارتش به دو برابر و نیم افزایش پیدا كند، او آورده است البته آمریكا را هم باید از خلیج فارس بیرون كنیم والا موفق نخواهیم بود.



ادامه مطلب ...
اشتباه نکن! فرقی نمی‎کند جهان پیشرفته امروز با جاهلیت 1400 سال پیش، هستند حکّامی که راه را بر دوستداران پیامبر(ص) می‌بندند و آب را از مسلمانان دریغ می‎کنند.
 دهم محرم سال 61 هجری زمین از خون بزرگانی سیراب شد که گذر قرن‌های متمادی نیز نتوانست فریاد مظلومیت این خون‎های به ظلم ریخته شده را خاموش کند. آنانکه در کربلا و در رکاب امام زمان خود جان باختند سربلندان تاریخ شدند و اکنون نوبت ماست که یزیدیان زمان خود را بشناسیم و باید بدانیم که امروز ولی امرمان هدف مکر دشمنان قرار گرفته و باید هوشیار باشیم. یادمان نرود خلف یزید طول تاریخ را در تعقیب فرزندان حسین (ع) سپری کرده تا به امروز رسیده و اکنون نیز با همان کینه 1400 سال پیش در پی دشمنی با آل‌الله است. مراقب باشیم که امروز نیز خولی‎ها به دنبال رأس فرزندان حسین (ع) آمده‌اند و هنوز ندای هل‎من‎ناصرینصرنی از گلوی مسلمین شنیده می‎شود و بی‌تفاوتی در قبال آنان بار دیگر واحسرتا را در به دنبال خواهد داشت که در جبران این غفلت شاید دیگر از دست مختارها نیز کاری بر نیاید.
 
 
چه نهفته است در تکرار عاشورا ؟
 
مبادا امروز دوباره فرزندان مسلم در کوچه‎های کوفه رو در روی نوادگان سیاه‌پوش سفیانی قرار گیرند که شرف و انسانیت را با قیمت ارزان به سیم و زر دنیوی فروخته‎اند و برای سر فرزندان زهرای مرضیه قیمت تعیین می‎کنند!؟ 
 
چه نهفته است در تکرار عاشورا ؟
 
اشتباه نکن! فرقی نمی‎کند جهان پیشرفته امروز با جاهلیت 1400 سال پیش! هنوز هم هستند حکّامی که راه را بر دوستداران پیامبر(س) می‌بندند و آب را از مسلمانان دریغ می‎کنند؛ هنوز بستن راه، تشنگی، عطش  و کربلا در جریان است... همانا که آل‎سقوط بستند راه را بر یاران حسین(ع) و دریغ کردند آب را و از کشتگان پشته ساختند و خم به ابرو نیاوردند.
 
 

 



ادامه مطلب ...
تروریست‌های داعش به دلیل عقاید وهابی خود، از کشته شدن به دست سربازان زن وحشت دارند.
ب، عناصر گروه تروریستی داعش عقاید و تفکرات عجیبی دارند. بیشتر این تفکرات ریشه در فتوای علمای وهابی دارد. یکی از عجیب‌ترین تفکرات این گروه، این است که اگر در میدان نبرد به دست یک زن کشته شوند به بهشت نمی‌روند. این عقیده سبب وحشت عناصر داعش از زنان در میدان نبرد شده است.
 
 
 
چرا عناصر داعش از کشته شدن به دست زنان وحشت دارند؟ + تصاویر
 
در این خصوص، پایگاه خبری heavy در گزارشی نوشت: اعضای داعش از سربازان زن متنفرند. آنها معتقدند اگر به دست یک زن کشته شوند به بهشت نمی‌روند. در حال حاضر صدها زن از حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) برای جنگیدن علیه داعش در شمال عراق، وارد این کشور شدند. این زنان موجی از وحشت را در دل تروریست‌های داعش ایجاد کردند. تروریست‌ها معتقدند اگر در میدان جنگ به دست یک زن کشته شوند، به بهشت نخواهند رفت. پ ک ک در گذشته نیز به متحدان خود در عراق و پیشمرگ‌های منطقه کردستان کمک کرده بود. با این وجود، حمله اخیر پ ک ک به تروریست‌های داعش ویژگی منحصر به فردی داشت و آن وحشت افراد این گروه از کشته شدن به دست زنان کرد بود.
 
 
چرا عناصر داعش از کشته شدن به دست زنان وحشت دارند؟ + تصاویر
 
العربیه انگلیسی نیز در گزارشی به ترس تروریست‌های داعش از کشته شدن به دست زنان پرداخت. العربیه در این گزارش می‌نویسد: یک سیاست‌مدار آمریکایی معتقد است ترس تروریست‌های داعش از زنان پیشمرگه کرد به این دلیل است که آنها معتقدند اگر به دست یک زن کشته شوند دیگر شایسته لذت بردن از 72 دختر باکره در بهشت نخواهند بود. 
 
نشریه تلگراف انگلیس نیز در گزارشی نوشت: زمانی که نیروهای پیشمرگه وارد جنگ علیه داعش شدند، وحشت فراوانی تروریست‌های داعش را دربرگرفت. شورشیان معتقدند اگر در میدان نبرد به دست یک زن کشته شوند به بهشت نخواهند رفت. زنان پیشمرگه کرد با حضور خود در خط مقدم نبرد با داعش، مانع پیشروی این گروه تروریستی شدند. پیشوایان وهابی داعش به آنها وعده داده‌اند در صورت کشته شدن در میدان نبرد، 72 دختر باکره در بهشت خواهند داشت. تروریست‌های داعش معتقدند اگر به دست یک زن کشته شوند دیگر شایستگی لازم برای دریافت این 72 دختر باکره را ندارند. 
 
 
چرا عناصر داعش از کشته شدن به دست زنان وحشت دارند؟ + تصاویر

 



ادامه مطلب ...
در این گزارش تصاویری از حضور بازیگران و افراد مشهور در مراسم عزاداری ماه محرم را برای شما به تصویر کشیده‌ایم.

 

چهره‌ها در مجالس عزاداری امام حسین(ع) + تصاویر

چهره‌ها در مجالس عزاداری امام حسین(ع) + تصاویر

چهره‌ها در مجالس عزاداری امام حسین(ع) + تصاویر
 


ادامه مطلب ...
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 126
بازدید دیروز : 167
بازدید هفته : 489
بازدید ماه : 478
بازدید کل : 158719
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1